Θρήνος και σπαραγμός στο «τελευταίο αντίο» στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα – «Ήταν ο ήρωάς μου» λέει ο πατέρας του

Πλήθος κόσμου αποχαιρετούν τον αδικοχαμένο πιλότο.

Τελετή απόδοσης τιμών στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος, πραγματοποιήθηκε το πρωί στο στρατόπεδο «Παπάγου», παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ του αποδόθηκε τιμητικά ο βαθμός του Αντιπτεράρχου για τη θυσία που προσέφερε στην Ελλάδα.

Αποδόθηκε τιμητικά ο βαθμός του Αντιπτεράρχου

Με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επισμηναγό (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα (ΑΜ: 63824), ο οποίος απεβίωσε κατά την εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο.

Το «τελευταίο αντίο»

Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης μεταφέρθηκε αυτή την ώρα η σορός του επισμηναγού (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μεγάλης Μαντίνειας, όπου σε λίγη ώρα θα τελεστεί η εξόδιος ακολουθία υπό τον μητροπολίτη Μάνης κ. Χρυσόστομο.

Ανάμεσα στην οικογένεια, τους συγγενείς, τους φίλους, και συναδέλφους του Ε. Κωστέα, πλήθος κόσμου καταφθάνει αυτή την ώρα στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου για να αποχαιρετήσουν τον αδικοχαμένο πιλότο

Φως στα αίτια της τραγωδίας, προσπαθούν να ρίξουν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας

Σύμφωνα με Αεροπορικές Πηγές, ήταν μια πτήση συντήρησης του εκπαιδευτή, που συμβαίνει σε περίοδο εορτών ή το καλοκαίρι όταν λείπουν οι Ίκαροι. Τότε οι εκπαιδευτές εκμεταλλεύονται τον χρόνο και κάνουν συντήρηση της επιχειρησιακής τους ικανότητας για να είναι ετοιμοπόλεμοι, όποτε και αν απαιτηθεί. Ωστόσο, δεν ήταν άσκηση ρουτίνας.

Ο άτυχος επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας συμμετείχε σε άσκηση εγγύς αεροπορικής υποστήριξης μαζί με ακόμα δύο αεροσκάφη, που αφορούσε αρχικά αποστολή αναχαίτισης στο Αιγαίο και στη συνέχεια την προσβολή αεροδρομίου σε μεσαίο και χαμηλό ύψος. Πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση, που γίνεται σε ρεαλιστική βάση και πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος, καθώς γίνεται σύμφωνα με τους ιπτάμενους «όπως ακριβώς θα χρειαστεί να πολεμήσεις».

«Προχθές μου είπε πατέρα αύριο να κάνω την τελευταία του πτήση αλλά ηθελε με το Τ2 όχι της ζωής του» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του. Σύμφωνα με τον ίδιο «για 10 δευτερόλεπτα ή θα προσγειωνόταν ή θα έκανε εκτόξευση. Τον πούλησε η αγάπη του για τα αεροπλάνα. Ήταν μια γιορτή το φινάλε του Τ2».

Σύμφωνα με την εκπομπή «Πρώτη Εικόνα», είπε ο πατέρας του άτυχου επισμηναγού πώς ο 40χρονος πιλότος, «είχε μιλήσει ότι ερχόταν για προσγείωση, ήταν σε τροχιά προσγείωσης και άρχισαν να φεύγουν κομμάτια».

Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος για τον γιο του ο πατέρας του επισμηναγού Κωστέα πρόσθεσε: «Ήταν περήφανος για τη δουλειά του, ήθελε να πετάει. Το σήκωνε στα 35.000 πόδια και το δούλευε στα κόκκινα. Μου έλεγε πατέρα μην φοβάσαι είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι αξιόπιστα ακόμα και τα πετάμε. Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα».

in.gr