Κλεάνθης Τσιρώνης: H γωνιά με τις εικόνες των Αγίων και οι μυστηριώδεις κυρίες με τα τζιπ
Οι άγνωστες ιστορίες της Βαρβακείου με πρωταγωνιστή τον πρόεδρό της Κλεάνθη Τσιρώνη - Η Βαρβάκειος δεν ήταν πάντα έτσι όπως την βλέπετε τώρα. Κάποτε, πριν από πολλά χρόνια η εικόνα της Κεντρικής Δημοτικής Αγοράς ήταν πολύ χειρότερη. Και σε επίπεδο κτηριακών υποδομών και σε επίπεδο ποιότητας προϊόντων. Αναμφίβολα ο Κλεάνθης Τσιρώνης ήταν ο άνθρωπος που φρόντισε να αναμορφώσει την αγορά και να συνδέσει το όνομά του με αυτό τον χώρο.Πώς το έκανε; Χρησιμοποιώντας όλες τις μεθόδους. Και με τσαμπουκά και με διαφωνίες και με επίθεση κατά των μέσων ενημέρωσης, αλλά και με διάφορα κόλπα που χρησιμοποιούσε για να τραβάει το ενδιαφέρον των Αθηναίων. Γυρίζουμε πίσω το χρόνο στα μέσα της δεκαετίας του ΄90. Η κατάσταση στην Βαρβάκειο δεν ήταν και η καλύτερη. Κάπου εκεί αρχίζουν οι αποκαλύψεις ων μέσων ενημέρωσης για κακές συνθήκες υγιεινής, για την ποιότητα των κρεάτων αλλά και για τις πολύ κακές κτηριακές υποδομές….
Η Βαρβάκειος, σε χρόνο dt γίνεται σίριαλ. Ζωντανές συνδέσεις, βίντεο, κρυφές κάμερες, ξύλο με τους δημοσιογράφους, ένα τηλεοπτικό reality show σε καθημερινή βάση. Ο Κλεάνθης Τσιρώνης σχεδόν πάντα πρωταγωνιστής αυτού του σίριαλ έβγαινε μπροστά να προστατέψει όχι μόνο το δικό του μαγαζί, αλλά και τους υπόλοιπους επιχειρηματίες της περιοχής. Έβγαινε μπροστά και έριχνε και κάτι ψιλές, συνήθως σε δημοσιογράφους.
Τον θυμάμαι ακόμα σε εκείνη τη γωνιά που είχε αριστερά στο χασάπικό του. Μια γωνιά γεμάτη εικόνες αγίων και κασκόλ του ΠΑΟΚ. Έξυπνος και πετυχημένος επιχειρηματίας, γρήγορα κατάλαβε ότι αντί να βρίσκεται σε συνεχή αντιπαράθεση με τα media έπρεπε να τα «χρησιμοποιήσει» (με την καλή έννοια) για να καταφέρει να αναβαθμίσει το επίπεδο παροχής υπηρεσιών, αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.
Άνθρωπος της πιάτσας, με χιούμορ και οξύνοια κατάλαβε γρήγορα πώς παίζεται το παιχνίδι με τα μέσα ενημέρωσης.
Κάποια στιγμή λοιπόν έβαλε τις κάμερες μέσα και έδειξε ο ίδιος την πραγματική εικόνα της αγοράς. Ταυτόχρονα κινητοποίησε και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά και την δημοτική αρχή και κατάφερε επιτέλους να εξασφαλίσει κονδύλια που άλλαξαν άρδην την εικόνα και εκσυγχρόνισαν τις κτηριακές υποδομές της Αγοράς.
Καινούργια ψυγεία, καινούργιο σκέπαστρο, καινούργια πλακάκια και αποχετευτικό σύστημα. Η Αγορά της Αθήνας έγινε σε λίγους μήνες μια κούκλα. Και ο Κλεάνθης Τσιρώνης ήταν αυτό που λέμε «ο αρχιτέκτονας». Με την κίνησή του αυτή έγινε και επίσημα ο αδιαμφισβήτητος και ισόβιος πρόεδρος της Αγοράς. Ο σεβασμός στο πρόσωπό του αναγνωρίστηκε από όλους και από τους επαγγελματίες και από τους πολιτικούς…
Ταυτόχρονα άνοιξε την αγορά στο ευρύ κοινό και ξεκίνησε μεγάλες φιλανθρωπικές δράσεις. Πέρα δηλαδή από την τηλεοπτική «βιτρίνα» ο Κλεάνθης Τσιρώνης ήταν ένας ενεργός άνθρωπος που κατάφερε με την συνδικαλιστική δράση του, την επαγγελματική του πορεία αλλά και τη φιλανθρωπία να αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμα του στην ίδια τη Βαρβάκειο αγορά, στους συναδέλφους του αλλά και σε αρκετό κόσμο στον οποίο συμπαραστάθηκε. Και συμπαραστάθηκε με ουσία. Κοινωφελή Ιδρύματα και Οργανισμοί λάμβαναν ποσότητες κρεάτων δωρεάν, ενώ κάθε χρόνο με δική του πρωτοβουλία, διοργάνωνε μαζί με το δήμο, τραπέζι στις γιορτές για τους άστεγους και τους άπορους του κέντρου της Αθήνας.
Βαρβάκειος: Το «στομάχι της Αθήνας»
Θα μείνουν στην ιστορία τα «τραπέζια» που διοργάνωνε κάθε Πάσχα και κάθε Τσικνοπέμπτη για όλους τους Αθηναίους, αλλά και οι προμήθειες κρεάτων που έδινε σε φτωχές οικογένειες. Όποιος έμπαινε στη Βαρβάκειο και δεν είχε χρήματα δεν έφευγε ποτέ χωρίς φαγητό. Είχε φροντίσει και γι’ αυτό ο Τσιρώνης. Είναι αλήθεια ότι κατάφερε να κάνει την Βαρβάκειο το «στομάχι της Αθήνας». Να την κάνει βαρόμετρο της Αγοράς στην Πρωτεύουσα, αφού ρίχνοντας τις τιμές κατάφερε να επηρεάζει και τις τιμές των συνοικιακών κρεοπωλείων.
Στην ιστορία της Αγοράς θα μείνει και η εμφάνιση των «κυριών με τα τζιπ» που εμφανιζόντουσαν σε περιόδους εορτών και μοίραζαν χρήματα στους πελάτες. Την πρώτη φορά που εμφανίστηκαν ήταν Χριστούγεννα του 2013. Καμιά δεκαριά καλοντυμένες κυρίες έσκασαν μύτη στη Βαρβάκειο με σωματοφύλακες και πολυτελή τζιπ και άρχισαν να πληρώνουν τους λογαριασμούς πελατών που είχαν πάει να ψωνίσουν γαλοπούλες. Έκαναν λογαριασμό που άγγιξε τις 50.000 ευρώ.
Οι κυρίες με τα τζιπ
Δημιουργήθηκε απίστευτος ντόρος. Πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες, στις τηλεοπτικές εκπομπές, στα δελτία ειδήσεων. Η καλύτερη διαφήμιση για τη Βαρβάκειο. Ο ίδιος ο Τσιρώνης έλεγε ότι δεν τις γνώριζε. «Μάλλον θα είναι εφοπλίστριες» έλεγε με το γνωστό του χιούμορ.
Οι «κυρίες με τα τζιπ» συνέχισαν την… δράση τους και τις επόμενες χρονιές, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο όσους δεν είχαν να αγοράσουν κρέας. Όμως οι στενοί φίλοι του, ήξεραν ότι πίσω αυτή την ενέργεια ήταν ο ίδιος ο Τσιρώνης. Μοίραζε λεφτά με αυτό το διαφημιστικό τρικ για να κρατάει ζωντανή τη φλόγα του ανθρωπισμού και της αλληλοβοήθειας.
Ας μην ξεχνάμε ότι είναι ο πρώτος επαγγελματίας κρεοπώλης που τόλμησε να βάλει ταμπέλα «αρνί από Σκόπια» όταν όλοι οι άλλοι πουλούσαν τα εισαγόμενα αμνοερίφια για ελληνικά. Όταν κάποτε τον ρώτησα γιατί το κάνει μου απάντησε ορθά κοφτά: «γιατί ο κόσμος δεν είναι βλάκας. Μας έχει πάρει χαμπάρι και κάποτε πρέπει να σταματήσει το παραμυθάκι με τα ελληνικά κατσίκια και αρνιά».
«Πρόεδρε Τσιρώνη», έτσι τον αποκαλούσα… «Ελάτε να βγούμε μια ζωντανή σύνδεση», συνέχιζα να τον πειράζω αχάραγα, από το πρωί. «Ρε δεν πας να μην σου πω καμιά κουβέντα;» ήταν η άμεση ατάκα του, «Κλεάνθη με λένε, τι Πρόεδρε Τσιρώνη και σαχλαμάρες; Άντε μη σου πω καμιά κουβέντα…».
Μια από τις πολλές φορές που ήρθαμε σε κόντρα λόγω των τιμών των κρεάτων μου είπε ορθά κοφτά: «Τσιτούνα, άσε τα μικρόφωνα, φόρα τη στολή κι έλα στο χασάπικο να πουλήσεις». Μου πέταξε τη στολή και το καπέλο. Τα φόρεσα και στάθηκα όρθιος πίσω από τον πάγκο. «Πούλα τώρα κι εγώ θα σε τραβάω φωτογραφίες για να καταλάβεις… » μου είπε με νόημα.
Στις 12 Νοεμβρίου «έφυγε» από τη ζωή μετά από 20 μέρες νοσηλείας στο νοσοκομείο «Σωτηρία»… Κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της Βαρβακείου Αγοράς.
Πηγή: newsbomb.gr