Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους ο υποπλοίαρχος και ο λοστρόμος για την υπόθεση δολοφονίας του Αντώνη
Οι περιοριστικοί όροι είναι εμφάνιση στο αστυνομικό τμήμα και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους αφέθηκαν ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος του πλοίου Blue Horizon για την υπόθεση δολοφονίας του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη.
Οι περιοριστικοί όροι είναι εμφάνιση στο αστυνομικό τμήμα και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
Εν τω μεταξύ, από εξονυχιστικό έλεγχο του Λιμενικού και πιο συγκεκριμένα από πιστοποιημένους Επιθεωρητές ελέγχου ISM-International Safety Management Code θα περάσει η Blue Star Ferries του ομίλου Attica στον στόλο της οποίας ανήκει το Blue Horizon. Σύμφωνα με πληροφορίες την προσεχή Δευτέρα στελέχη του υπουργείου θα επισκεφθούν τα γραφεία της εταιρείας στην Καλλιθέα και θα κάνουν ελέγχους αφού το πιστοποιητικό λειτουργίας της εταιρείας, το λεγόμενο έγγραφο συμμόρφωσης- DOC-Document of Compliance, εκδίδεται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου.
Ο έλεγχος αυτός θα διενεργηθεί ως έκτακτος-επιπρόσθετος για την εκ νέου θεώρηση πιστοποιητικού της εταιρείας μετά τα νέα δεδομένα που προέκυψαν και οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σύμφωνα με τη νομοθεσία που στηρίζεται κυρίως στο κεφάλαιο 9 της Διεθνούς Σύμβασης SOLAS περί ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα καθώς και στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 336/2006 ελέγχεται υποχρεωτικά βάσει του “Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης” που αφορά την λειτουργία της εταιρείας αλλά και τον έλεγχο της εταιρείας πάνω στα πλοία της.
Σύμφωνα με το πιστοποιητικό η διαχειρίστρια του πλοίου εταιρεία είναι υπεύθυνη για θέματα ασφάλειας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξασφαλίζοντας όλες τις κατάλληλες συνθήκες ούτως ώστε να λειτουργούν τα πληρώματα στα πλοία της σύμφωνα με όλους τους κανονισμούς. Για ό,τι συμβεί στο πλοίο υπεύθυνη είναι η εταιρεία για αυτό και υπάρχει οργανόγραμμα υπευθύνων για κάθε θέση ξεχωριστά.
Στο πλαίσιο αυτό καθορίζονται οι αρμοδιότητες της εταιρείας προς τα πλοία της βάσει του κεφαλαίου 3 του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης. Επίσης, υπάρχει ο σχεδιασμός και η προετοιμασία για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης όπως αυτή του «άνθρωπος στη θάλασσα» (αναλυτικά στο κεφάλαιο 8 του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης).
«Οποιοδήποτε θέμα δημιουργηθεί στο πλοίο ενημερώνεται από τον πλοίαρχο και η εταιρεία που είναι υπεύθυνη πέρα από την ενημέρωση των Λιμενικών Αρχών» επισημαίνει στο protothema.gr ο διεθνής εμπειρογνώμονας και ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός:
«Αυτό που ορίζει ο ISM Code είναι ότι σε περίπτωση που υπάρξει οποιοδήποτε συμβάν ουσιαστικά η εταιρεία είναι σαν μην έχει πλέον το Document of Compliance δηλαδή χάνει την ισχύ το πιστοποιητικό, σαν να μην υφίσταται το πιστοποιητικό λειτουργίας της, που σημαίνει ότι οφείλει να απαγορεύσει τον απόπλου του πλοίου και να αποσυρθεί προσωρινά το πιστοποιητικό ασφαλούς διαχείρισης του πλοίου και άμεσα να γίνει επιπρόσθετος έλεγχος από τον φορέα που εκδίδει τα πιστοποιητικά. Ο έλεγχος εστιάζεται πρώτο στην διαχειρίστρια εταιρεία για να διαπιστωθεί αν τηρήθηκαν πιστά όσα ορίζονται από τον Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης και πιο συγκεκριμένα τα κεφάλαια 2-3-6-7-8 και 11. Επίσης, εξετάζεται το Risk Assessment δηλαδή το εγχειρίδιο διαχείρισης κινδύνου».
protothema.gr