search-button
cross-out

Πανελλήνιες εξετάσεις: Οι απαντήσεις στα Αρχαία Προσανατολισμού

Πανελλήνιες εξετάσεις: Οι απαντήσεις στα Αρχαία Προσανατολισμού

ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Γ1. Εάν όμως κάποιος με ρωτήσει: αλήθεια ,υποστηρίζεις ( λες) ότι και αν κάποιος αδικεί την πόλη μας, πρέπει να έχουμε ειρήνη και με αυτόν ;

Δε θα το έλεγα

Αλλά περισσότερο υποστηρίζω ότι πολύ πιο γρήγορα θα εκδικηθούμε αυτούς, αν δε παρέχουμε σε κανέναν αφορμή να αδικεί. Γιατί ( τότε) δε θα έχουν κανένα σύμμαχο.

Γ2. Στο διδακτικό του έργο «Πόροι» ο Ξενοφών συνδέει την οικονομική ευημερία της Αθήνας με τα αγαθά της ειρήνης.Κάνοντας μια ανασκόπηση του παρελθόντος ( το παλαιόν) επισημαίνει ότι  εισήχθησαν στην πόλη πολλά χρήματα σε περίοδο ειρήνης με αποτέλεσμα να ανθίσει το εμπόριο και να υπάρχει οικονομική ευρωστία. Αυτή η άνθιση είχε επιπτώσεις και στους Αθηναίους πολίτες οι οποίοι ήταν δεινοί ναυτικοί και μπορούσαν να αναπτύξουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες.

Στον αντίποδα , η τωρινή πολεμική κατάσταση έχει στερήσει αυτά τα έσοδα και έχει στρέψει την προσοχή των κυβερνώντων σε άλλες ανάγκες με αποτέλεσμα να υπάρχει μια ευρύτερη οικονομική δυσχέρεια αφού οι πολεμικές προετοιμασίες είναι πολυδάπανες.

Είναι προφανής η πρόθεση του Ξενοφώντα να αναδείξει την ειρήνη ως το πολυτιμότερο αγαθό για την Αθήνα που έχει ταλαιπωρηθεί από πολλές συγκρούσεις . Για αυτό και συνδέει την ειρήνη με την έννοια του δικαίου ενώ τον πόλεμο με την έννοια της αδικίας προτρέποντας τους συμπολίτες του να μη δίνουν αφορμή αδικίας σε κανέναν.

Γ3.α. ἐκλιπούσας: ἐξέλειπες

εἰσελθούσας: εἰσῂεις – εἰσῂεισθα

καταδαπανηθείσας : κατεδαπανᾶτο

Γ3.β   μάλα  -μᾶλλον-μάλιστα

          ταχέως – θᾶττον – τάχιστα

Γ3.γ     τις :τισί(ν)

προσόδους : πρόσοδοι

πολίταις: ὦ πολῖτα

Γ4.α. ἤ εἰρήνην : β όρος σύγκρισης που εκφέρεται με το ἤ και ομοιόπτωτα προς τον ά όρο ( πόλεμον) μέσω του   συγκριτικού βαθμού κερδαλεώτερον- το ουσιαστικό εἰρήνην υποκείμενο του απαρεμφάτου εἶναι ( ετεροπροσωπία)

ταῦτα : υποκείμενο του ρήματος ἄνκριθείη -Αττική σύνταξη

τῶν προσόδων : γενική διαιρετική ως ονοματικός ετερόπτωτος προσδιορισμός στο επίθετο πολλάς

ἄγειν : τελικό απαρέμφατο , υποκείμενο του απροσώπου ρήματος χρή ( ετεροπροσωπία )

Γ4.β.

ἀνενεχθέντα : κατηγορηματική μετοχή που λειτουργεί ως κατηγορηματικός προσδιορισμός στο αντικείμενο  (χρήματα ) του ρήματος εὑρήσει ( ρήμα μάθησης σημαντικό )

Γ4.γ. πῶςἄνἄμεινονταῦτακριθείη :δευτερεύουσα ονοματική πλάγια ερωτηματική πρόταση μερικής αγνοίας , κρίσεως, καταφατική,λειτουργεί ως αντικείμενο του γνωστικού ρήματος οἶδα

ὡςχρήκαίπρόςτοῦτονεἰρήνηνἄγειν :δευτερεύουσα ονοματική ειδική πρόταση κρίσεως, καταφατική,λειτουργεί ως αντικείμενο του λεκτικού ρήματος λέγεις.

Νέο Φροντιστήριο: 52 χρόνια επιτυχίες

Ο όμιλος Νέο Φροντιστήριο, ιδρύθηκε το 1968 & σήμερα  αριθμεί πάνω από 80 εκπαιδευτικά κέντρα με 600 καθηγητές, 100 συνεργάτες διευθυντές σπουδών κάθε ειδικότητας, πλήρη σειρά εκδόσεων και πλούσιο ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό. Η πλούσια ακαδημαϊκή του παράδοση διατηρείται αναλλοίωτη, αφού οι άνθρωποι του βρίσκονται σε συνεχή εγρήγορση αφουγκραζόμενοι τις νέες εξελίξεις & προκλήσεις της εποχής, κάτι που επιβεβαιώθηκε περίτρανα στην πρόσφατη περιπέτεια της πανδημίας.   Η  διαχρονική πρωτοκαθεδρία του οργανισμού στην προετοιμασία των μαθητών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανεξαρτήτως του τρόπου εισαγωγής τους, καταδεικνύεται από τα αποτελέσματα, αφού κάθε χρόνο πάνω από 1200 μαθητές των  φροντιστηρίων μας εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπολογίζεται ότι πάνω από 60000 σημερινοί επιστήμονες πέρασαν από τα θρανία του όλα αυτά τα χρόνια!

                             

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

Ελλάδα

Latest

zinapost.gr