Ένας Μαραθώνιος ξεχωριστός, ένας Μαραθώνιος με προοπτική μηδενικών απορριμμάτων
Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος είναι ένα παγκόσμιο γεγονός, διάσημο για πολλούς λόγους, ανάμεσά τους οι μεγάλες επιδόσεις,τα ρεκόρ συμμετοχής, οι 60.000 δρομείς και η διεθνής προβολή του. Φέτος, όμως, ο 37ος Αυθεντικός Μαραθώνιος ήταν ξεχωριστός, για ακόμη έναν λόγο, αφού η Coca-Cola ανέλαβε δράση, για πρώτη φορά, ώστε να δοθεί στο σπουδαιότερο δρομικό γεγονός της χώρας, […]Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος είναι ένα παγκόσμιο γεγονός, διάσημο για πολλούς λόγους, ανάμεσά τους οι μεγάλες επιδόσεις,τα ρεκόρ συμμετοχής, οι 60.000 δρομείς και η διεθνής προβολή του. Φέτος, όμως, ο 37ος Αυθεντικός Μαραθώνιος ήταν ξεχωριστός, για ακόμη έναν λόγο, αφού η Coca-Cola ανέλαβε δράση, για πρώτη φορά, ώστε να δοθεί στο σπουδαιότερο δρομικό γεγονός της χώρας, προοπτική μηδενικών απορριμμάτων. Έτσι, ο σπουδαιότερος αγώνας δρόμου της χώρας βαδίζει, πλέον, προς μια ZeroWaste κατεύθυνση.
Με σύνθημα «Τρέχουμε & Ανακυκλώνουμε», η Coca-Cola κάλεσε δρομείς και επισκέπτες να ανακυκλώσουν στους περισσότερους από 500 μπλε, καφέ και ειδικούς κάδους για τα πλαστικά μπουκάλια και στα σημεία «ZeroWasteSpots», ώστε να δοθεί προοπτική μηδενικών απορριμμάτων στον 37ο Αυθεντικό Μαραθώνιο. Και όλοι μαζί τα καταφέραμε, διπλασιάζοντας τη συλλογή ανακυκλώσιμων απορριμμάτων σε σχέση με πέρσι και φτάνοντας τους 13,5 τόνων συνολικών ανακυκλώσιμων απορριμμάτων.
Πώς τα καταφέραμε;
Εβδομάδες πριν το μεγάλο γεγονός, η Coca-Cola, επίσημος χορηγός του 37ου Αυθεντικού Μαραθωνίου, σε συνεργασία με τον ΣΕΓΑΣ, το Ινστιτούτο Ομάδα για τον Κόσμο και άλλους φορείς είχαν αναλάβει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης. Αυτό θα έκανε ακόμη πιο εύκολη τη συλλογή και την ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών και λοιπών ανακυκλώσιμων υλικών, όπως και οργανικών απορριμμάτων από τους δεκάδες χιλιάδες συμμετέχοντες στον ιστορικό αγώνα δρόμου. Στόχος; Όλοι μαζί να δώσουμε μια προοπτική μηδενικών απορριμμάτων, συμβάλλοντας καταλυτικά στην αλλαγή της συμπεριφοράς μας απέναντι στα απορρίμματα.
Δίνοντας 2η ζωή στα ανακυκλώσιμα απορρίμματα
Οι 9,2 τόνοι πλαστικών μπουκαλιών που συλλέχθηκαν ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Σε αυτό το πλαίσιο και αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι το πλαστικό μπορεί να έχει και δεύτερη ζωή, τις ημέρες του Αυθεντικού Μαραθωνίου, η Coca-Cola φιλοξένησε στο περίπτερό της 3D printed όργανα γυμναστικής από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό, δημιουργώντας έτσι ένα mini υπαίθριο γυμναστήριο όπου δρομείς και επισκέπτες μπορούσαν να κάνουν διατάσεις πριν και μετά τους αγώνες.
Παράλληλα ο 1,1 τόνος οργανικών απορριμμάτων που συλλέχθηκε στους καφές κάδους θα επεξεργαστεί μέσω κομποστοποίησης ώστε να γυρίσει στους Δήμους μας ως ωφέλιμη πρώτη ύλη (λίπασμα), ενώ τα 700 κιλά αθλητικού ρουχισμού και τα 400 ζευγάρια αθλητικών παπουτσιών θα δοθούν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Για ένα μέλλον όπου τίποτα δεν πάει χαμένο
Η δράση και η συνολικότερη παρουσία της Coca-Cola στον 37ο Αυθεντικό Μαραθώνιο εντάσσεται στην πολυεπίπεδη πλατφόρμα κοινωνικής προσφοράς «ZeroWasteFuture», η οποία σχεδιάστηκε και υλοποιείται από την Coca-Cola στην Ελλάδα, από το 2018. Εμπλουτίζοντας το ZeroWasteFuture και με μια παρουσία σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός, όπως ο Αυθεντικός Μαραθώνιος, η Coca-Cola στοχεύει στην προώθηση της πρόληψης, ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας, με στόχο έναν νέο τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. Στόχος της Coca-Cola είναι να διευρύνει τις συνεργασίες, με στόχο τα πεδία εφαρμογής της πλατφόρμας -και συνολικότερα η Ελλάδα- να αποκτήσουν προοπτική μηδενικών απορριμμάτων.