«Μπλακ άουτ» σε τράπεζες, πτήσεις και MME σε όλο τον κόσμο – Φόβοι για κυβερνοεπίθεση στη Microsoft
Eκπρόσωπος της εταιρείας είπε στο BBC ότι «η πλειονότητα των υπηρεσιών επανήλθε» μέσα στην ημέρα.Τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες και μέσα ενημέρωσης δοκιμάστηκαν από μία μαζική διακοπή στα συστήματα πληροφορικής τους. Η πολιτεία της Αλάσκας των ΗΠΑ προειδοποίησε ότι επηρεάστηκαν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, ενώ το Χρηματιστήριο του Λονδίνου ανακοίνωσε ότι ένα τεχνολογικό ζήτημα επηρεάζει τη δημοσίευση ανακοινώσεων ειδήσεων.
Το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα έντονο στην Αυστραλία, όπου πτήσεις έμειναν καθηλωμένες, τα σούπερ μάρκετ αντιμετώπισαν χάος στα ταμεία και οι τηλεοπτικές εκπομπές διεκόπησαν στον αέρα καθώς απέτυχαν το autocue, τα γραφικά και τα υπολογιστικά συστήματα. Η αιτία της διακοπής δεν είναι ξεκάθαρη, αλλά πολλοί από αυτούς που επηρεάστηκαν την απέδωσαν σε πρόβλημα με τα λειτουργικά συστήματα Η/Υ της Microsoft.
Μια επίσημη ενημέρωση υπηρεσίας Microsoft 365 που δημοσιεύτηκε στο X νωρίτερα την ίδια ημέρα ανέφερε ότι «διερευνά ένα ζήτημα που επηρεάζει την ικανότητα των χρηστών να έχουν πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές και υπηρεσίες της». Ωστόσο, εκπρόσωπος της εταιρείας είπε στο BBC ότι «η πλειονότητα των υπηρεσιών επανήλθε» μέσα στην ημέρα.
Προβλήματα κυβερνοασφάλειας
Εκπρόσωπος του Υπουργού Εσωτερικών της Αυστραλίας είπε ότι η διακοπή φαίνεται να σχετίζεται με ένα ζήτημα στην παγκόσμια εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike και ο επόπτης κυβερνοασφάλειας της χώρας είπε ότι δεν υπάρχουν πληροφορίες που να υποδηλώνουν επίθεση. «Οι τρέχουσες πληροφορίες μας είναι ότι αυτή η διακοπή σχετίζεται με τεχνικό πρόβλημα με μια πλατφόρμα λογισμικού τρίτων κατασκευαστών που χρησιμοποιείται από επηρεαζόμενες εταιρείες», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.
Το Reuters επικαλούμενο πηγές ανέφερε ότι το Χρηματιστήριο του Λονδίνου υπέστη διακοπή λειτουργίας, ενώ αξιωματούχοι στην Αλάσκα δήλωσαν ότι πολλά τηλεφωνικά κέντρα έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργούν σωστά. Εν τω μεταξύ στο αεροδρόμιο του Σίδνεϊ, πληροφορίες εξαφανίστηκαν από τους πίνακες αναχώρησης. Σε μια ανακοίνωση προς τους επιβάτες του τερματικού σταθμού εσωτερικού, ο οικονομικός αερομεταφορέας Jetstar είπε ότι ένα «πρόβλημα με τη Microsoft» σήμαινε ότι δεν μπορούσε να κάνει check-in επιβάτες ή να επιβιβαστεί στις πτήσεις της.
Η Virgin Australia είπε επίσης στους ταξιδιώτες της ότι έγινε «πλήρης επίγεια στάση» των πτήσεων.Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναφέρει ουρές σε καταστήματα της Αυστραλίας όπως το Woolworths, με τα συστήματα πληρωμών να είναι κατεστραμμένα, ενώ η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Telstra έχει επίσης αναφέρει προβλήματα.
Ο μεγαλύτερος πάροχος της χώρας είπε ότι οι κλήσεις στα κέντρα επικοινωνίας της υπηρεσίας έκτακτης ανάγκης δεν επηρεάστηκαν, αλλά ότι συνεργάζεται με τις κρατικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης που μπορεί να έχουν επηρεαστεί για την εφαρμογή διαδικασιών δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας.
Οι επιβάτες – που είτε έχουν προγραμματίσει επαγγελματικό ταξίδι είτε θέλουν να κάνουν τις δουλειές τους – είναι υποχρεωμένοι να περιμένουν για ώρες στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας.
Μάλιστα, σήμερα οι περισσότερες πτήσεις είχαν καθυστέρηση τουλάχιστον μιάμιση ώρας με τους πολίτες να μην μπορούν να φτάσουν στον προορισμό τους. Οι πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι την περίοδο του κορονοϊού είχαν γίνει απολύσεις έμπειρων εργαζομένων και όταν έγιναν προσλήψεις αντί για έμπειρα στελέχη προσλήφθηκαν άτομα δίχως εμπειρία.
newsbomb.gr