Ινδία: Εκατοντάδες νεκροί από τριπλή σύγκρουση τρένων – Έρευνες για επιζώντες στα συντρίμμια
Οι νεκροί μέχρι στιγμής φτάνουν τους 288- Πάνω από 900 οι τραυματίεςΔημοσιογράφοι του AFP που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας είδαν βαγόνια που έχουν ανατραπεί, μέλη των σωστικών συνεργείων να εργάζονται ασταμάτητα για να απεγκλωβίσουν επιζώντες και πολλά πτώματα καλυμμένα με λευκά πανιά δίπλα από τις γραμμές του τρένου, κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από την Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα.
Το φρικτό δυστύχημα συνέβη όταν το Shalimar-Chennai Central Coromandel Express, που κατευθυνόταν προς το Chennai, εκτροχιάστηκε 300 μέτρα από τον σταθμό Bahanaga Bazar. Συγκρούστηκε με ένα τρένο εμπορευμάτων στην παρακείμενη γραμμή, με αποτέλεσμα το πίσω βαγόνι του Coromandel Express να εκτραπεί στην τρίτη γραμμή. Το Bengaluru-Howrah Superfast Express, ερχόμενο από την αντίθετη κατεύθυνση στην τρίτη πίστα με μεγάλη ταχύτητα, έπεσε στα εκτροχιασμένα βαγόνια.
Ο γενικός διευθυντής της πυροσβεστικής του κρατιδίου Οντίσα, ο Σουντχάνσου Σαράντζι, δήλωσε στο AFP ότι ο απολογισμός φτάνει τους 288 νεκρούς. «Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται και δεν θα ολοκληρωθούν προτού περάσουν πολλές ώρες», πρόσθεσε.
Υψηλόβαθμος αξιωματούχος της περιφερειακής κυβέρνησης, ο Πραντίπ Τζένα, διευκρίνισε ότι περίπου 850 άνθρωποι έχουν διακομιστεί σε νοσοκομεία.
Μια ατελείωτη σειρά ασθενοφόρων άφηνε στη διάρκεια της νύκτας τραυματίες στο νοσοκομείο της περιφέρειας Μπαντράκ, όπου αιμόφυρτοι επιζώντες σε κατάσταση σοκ λάμβαναν ιατρική βοήθεια.
Παγιδευμένοι κάτω από τα συντρίμμια
Σύμφωνα με τον Αμιτάμπ Σάρμα, διευθυντή των ινδικών σιδηροδρόμων, δύο επιβατικά τρένα «ενεπλάκησαν ενεργά στο δυστύχημα». Μια εμπορική αμαξοστοιχία ήταν σταθμευμένη στο σημείο όπου σημειώθηκε η τραγωδία, πρόσθεσε, χωρίς να δώσει άλλες διευκρινίσεις. Το τρένο που εκτροχιάστηκε έπεσε στην σταθμευμένη αμαξοστοιχία.
«Ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί προς το παρόν», εξήγησε ο ίδιος διότι πολλοί επιβάτες είναι πιθανό να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια.
Επιζών δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι κοιμόταν όταν σημειώθηκε το δυστύχημα και ότι όταν ξύπνησε βρισκόταν κάτω από καμία δεκαριά άλλους επιβάτες. Στη συνέχεια κατάφερε να συρθεί έξω από το βαγόνι με τραύματα στον λαιμό και τα χέρια.
Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι δήλωσε «συντετριμμένος».
Φονικά δυστυχήματα – Γερασμένες υποδομές και κακή συντήρηση
Το εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ινδίας υποφέρει από γερασμένες υποδομές και κακή συντήρηση – παράγοντες που συχνά ευθύνονται για ατυχήματα.
«Οι σκέψεις μου είναι με τις οικογένειες που πενθούν. Εύχομαι οι τραυματίες να αναρρώσουν γρήγορα», έγραψε στο Twitter ο Μόντι, ενώ πρόσθεσε ότι συνομίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Ασουίνι Βαϊσνάου για να «ενημερωθώ για την κατάσταση».
Ο Βαϊσνάου ανακοίνωσε ότι θα μεταβεί εκτάκτως στο σημείο του δυστυχήματος και ότι έχει κινητοποιηθεί ο στρατός για να προσφέρει βοήθεια.
Στην Ινδία έχουν σημειωθεί στο παρελθόν πολλά μεγάλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, αλλά η ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια χάρη σε μαζικές επενδύσεις και τη βελτίωση των τεχνολογιών.
Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδίας σημειώθηκε στις 6 Ιουνίου 1981 όταν εκτροχιάστηκε επιβατική αμαξοστοιχία στο κρατίδιο Μπιχάρ και επτά βαγόνια έπεσαν από γέφυρα στα νερά του ποταμού Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα 800 με 1.000 άνθρωποι να βρουν τον θάνατο.
Εξάλλου στις 20 Νοεμβρίου 2016 το τρένο που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο εξπρές Πάτνα- Ιντόρ, στο οποίο επέβαιναν 2.000 άνθρωποι, εκτροχιάστηκε νωρίς το πρωί σε επαρχιακή περιοχή στο κρατίδιο Ουτάρ Πραντές την ώρα που οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν. Τουλάχιστον 146 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περίπου 180 τραυματίστηκαν.
enikos.gr
Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.