Χάρης Βαφειάς: Ο Έλληνας δεν έρχεται στα καράβια για να μην χαλάσει τη ζαχαρένια του, θέλει να είναι στο σπίτι του και να παίρνει 1.500 ευρώ
«Οταν ξεκίνησα, είχα μεγάλο πρόβλημα με τους ανταγωνιστές μου και θέλανε να με βγάλουν από τη μέση» δήλωσε ο Έλληνας εφοπλιστής και κριτής του Dragons Den
Για την πορεία του στον χώρο της Ναυτιλίας, την οικογένειά του, τον έρωτά του με τα μηχανοκίνητα, αλλά και την περιπέτειά του στο Dragons Den, μίλησε ο Χάρης Βαφειάς που βρέθηκε καλεσμένος χθες βράδυ στην εκπομπή «EQ» στο Action 24.
Ο πολύ έμπειρος πλέον πλοιοκτήτης δήλωσε για το ξεκίνημα της καριέρας του: «Ήθελα να ξεκινήσω τη δική μου δουλειά στα 21 μου, οι συνθήκες ήταν τυχερές για μένα, το timing ήταν πολύ σωστό και έτσι έβαλα τα πρώτα λιθαράκια στην αυτονόμησή μου».
Σχετικά για το πώς ήταν ο ίδιος ως παιδί ανέφερε ότι «ήμουν ήσυχος και ντροπαλός ως παιδί. Καθόλου άτακτος στο σχολείο, ήμουν μέτριος προς καλός μαθητής. Δεν ήμουν πολύ κοινωνικός, είχα κάποιους φίλους. Μετά το πανεπιστήμιο ”ανοίχτηκα” και έγινα θαρραλέος. Δεν έπινα, δεν έκανα ναρκωτικά, δεν τσακωνόμουν, δεν είχα σοβαρά θέματα με την οικογένειά μου. Είχα μόνο ένα θέμα με τα μηχανοκίνητα που μερικές φορές γινόταν πρόβλημα. Δεν έτρεχα, αλλά είχα κρυφά μηχανή, τέτοια θέματα».
Ένα ζήτημα με το οποίο καταπιάνεται συχνά στις συνεντεύξεις του ο Χάρης Βαφειάς είναι η έλλειψη των Ελλήνων από τα πλοία και την ναυτιλία, τονίζοντας ότι δεν δείχνουν ενδιαφέρον να εργαστούν στα καράβια παρότι οι μισθοί είναι πολύ καλοί.
Πιο συγκεκριμένα σημείωσε: «Δεν υπάρχουν ελληνικά πληρώματα. Ο κόσμος δεν πάει στη θάλασσα παρότι το διαφημίζουμε. Αυτοί οι μισθοί δεν υπάρχουν πουθενά στην ξηρά και θυμίζω ότι ο φόρος είναι για τον εργοδότη, αλλά δεν πάνε. Όταν ο μέσος μισθός στην Ελλάδα είναι 1.500€ και εσύ δίνεις σε έναν καπετάνιο 14.000€ καθαρά τον μήνα, πες μου εσύ έναν λόγο για να μην πας να το κάνεις. Έχουν μείνει με την παλιά αντίληψη ότι τα πλοία είναι σαπιοκάραβα και ότι εξαφανίζονται από την οικογένειά τους για έξι μήνες. Δεν ισχύει αυτό. Είναι όλα καινούργια, έχουν τα πλοία τα τελευταία συστήματα επικοινωνίας. Είσαι σε λιμάνι κάθε μια εβδομάδα, έξι μήνες κάθεσαι και έξι μήνες δουλεύεις. Ο Έλληνας δεν θέλει να χαλάσει τη ζαχαρένια του, θέλει να είναι στο σπίτι του και να παίρνει τα 1.500 ευρώ. Να πίνει τον καφέ του κάθε απόγευμα, να του μαγειρεύει η μάνα του. Οκ, εγώ δεν έχω θέμα, αλλά μετά μην λέτε, γιατί δεν έχουμε Έλληνες ναυτικούς. Αφού δεν πάνε! Κάθε πλοίο θέλει 25 άτομα πλήρωμα και έχουμε σαν χώρα πεντέμισι χιλιάδες πλοία στόλο, σκέψου ότι έτσι θα μηδενιζόταν η ανεργία εντελώς».
«Είχα μεγάλο πρόβλημα με τους ανταγωνιστές μου. Θέλανε να με βγάλουν από τη μέση, όχι να με σκοτώσουν, αλλά επαγγελματικά να με βγάλουν εκτός. Δεν τους άρεσε που ένα παιδάκι είχε μπει στα λημέρια τους. Στην αρχή δεν καταλάβαινα τι πρόβλημα υπάρχει. Τόσες εταιρίες, εγώ τους πείραξα; Καταλάβαινα ότι άλλοι ζηλεύανε, άλλοι δεν θέλανε όντως και με θεωρούσαν εύκολο στόχο επειδή πολύ ήμουν μικρός. Αυτό τελικά με σκληραγώγησε και με έμαθε να μη μασάω και να μη φοβάμαι. Σήμερα έφτασα να είμαι μεγαλύτερος σε μέγεθος από πολλούς. Οι ίδιοι που θέλανε να με λιώσουν, τώρα μου δίνουν και το χέρι και μου λένε και μπράβο. Έτσι είναι η ζωή, ήταν ένα καλό μάθημα επιβίωσης στα 22 μου», εξήγησε στη συνέχεια ο Χάρη Βαφειάς.
«Είπα στον γιο μου “αν είσαι μάγκας δούλεψε και πάρε μόνος σου τα ωραία αυτοκίνητα, δεν χρειάζεται να στα παίρνω εγώ”», απόκάλυψε στη συνέχεια.
Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.